PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA IM. JÓZEFA LOMPY W KATOWICACH
FILIA W JAWORZNIE


Aktualności PBW Jaworzno Aktualności PBW Jaworzno

KAHOOT!




Biblioteka Pedagogiczna w Jaworznie zaprasza nauczycieli zainteresowanych wykorzystaniem mediów elektronicznych na swoich lekcjach do korzystania z oferty quizów.
Można korzystać z nich bez posiadania konta na Kahoot.it oraz bez logowania.


Biblioteka Pedagogiczna w Jaworznie zaprasza nauczycieli zainteresowanych wykorzystaniem mediów elektronicznych na swoich lekcjach do korzystania z oferty quizów dotyczących "Wesela" Stanisława Wyspiańskiego

Wisła - najdłuższa polska rzeka
Quiz na Platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz

Tadeusz Kościuszko (1746-1817)
Quiz na Platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz

Reformacja na Śląsku (500-lecie Reformacji)
Quiz na Platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz

Stanisław Wyspiański - szybki quiz
Quiz na platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz

"Wesele" - Stanisław Wyspiański
Quiz na platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz

Harry Potter - quiz dla fanów - 60 pytań

Quiz na platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz

Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Quiz na platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz

Henryk Sienkiewicz
Quiz na platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

"Quo vadis" - Henryk Sienkiewicz
Quiz na platformie Kahoot!
Quiz na platformie Quizizz
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

Tadeusz Kantor (1915-1990) –
quiz dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

Czy wiesz kim był Henryk Sławik (1894-1944)?

Quiz dotyczący sylwetki śląskiego działacza społecznego.
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

Jan Paweł II - quiz dotyczący sylwetki Papieża Polaka.
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

J.R.R. Tolkien „Hobbit czyli tam i z powrotem” - quiz czytelniczy ze znajomości lektury - 60 pytań
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

Jak dobrze znasz „Baśnie” Hansa Christiana Andersena? - quiz dla szkół podstawowych
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

"Lalka" Bolesława Prusa - quiz dla szkół ponadgimnazjalnych
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

Historia pisma, książek i bibliotek - quiz dla szkół rożnych typów
plik pdf z bazą pytań do quizu oraz odpowiedziami do ściągnięcia TUTAJ!

Co to jest Kahoot!?
Kahoot! jest to platforma do tworzenia i przeprowadzania quizów wykorzystująca komputery oraz urządzenia mobilne, np. telefony komórkowe oraz tablety z dostępem do internetu, za pomocą których uczniowie odpowiadają na pytania zawarte w teście. Jest to ciekawe narzędzie do sprawdzania wiedzy uczniów w niekonwencjonalny sposób. Stwarza sytuacje dające możliwość dobrej zabawy oraz rozwija umiejętności współzawodnictwa z rówieśnikami.

Konieczne do przeprowadzenia lekcji:
• komputer dla nauczyciela,
• rzutnik, ekran dla przedstawiania pytań do quizu oraz wyników,
• komputer, telefon lub tablet z dostępem do internetu dla uczniów.

Kahoot! nie wymaga posiadania konta przez ucznia. Jedynie nauczyciel, który chce stworzyć swoje własne quizy oraz skorzystać z szerszej oferty quizów niż zaproponowane przez Bibliotekę Pedagogiczną powinien konto założyć.


Linki do KAHOOT!

Dla nauczycieli, którzy posiadają konto
Dla uczniów z urządzeń mobilnych oraz komputerów dla uczestniczenia w zabawie

Krótka instrukcja, jak korzystać z quizów:

1. Nauczyciel łączy się z quizem podanym w linku oraz naciska przycisk LAUNCH, czeka aż quizowi zostanie przydzielony kod PIN
(widoczny na górze strony).
2. Nauczyciel czeka na zalogowanie się uczniów (WAITING FOR PLAYERS).
3. Uczniowie z urządzeń mobilnych oraz z komputerów łączą się ze stroną https://kahoot.it/
3. Wpisują kod PIN oraz wciskają ENTER.
4. Uczniom na urządzeniach mobilnych wyświetla się strona PLAY NOW – wpisują swoje imię, nazwisko lub nick oraz wciskają JOIN GAME, czekają aż zalogują się inne osoby oraz na nauczyciela, który rozpocznie wyświetlanie pytań. (You’re In! Did you see your name appear at the front? - u góry widnieje imię, nick ucznia)
5. Kiedy WSZYSCY uczniowie się zalogują, nauczyciel naciska START NOW!

6. Na ekranie komputera nauczyciela zaczynają się wyświetlać pytania. Każde z nich ma określony czas odpowiedzi.
Pod pytaniem są 4 odpowiedzi w różnych kolorach, dodatkowo oznaczone figurami geometrycznymi (trójkąt, sześciokąt, elipsa, kwadrat).

7. Uczniowie na swoich urządzeniach mobilnych oraz komputerach widzą jedynie kolorowe pola z białymi figurami w środku. Naciskają odpowiedź na urządzeniach mobilnych lub kursorem myszki na ekranie komputera.
Uczniowie na swoich urządzeniach wiedzą czy: odpowiedzieli poprawnie (CORRECT!), niepoprawnie (INCORRECT!) lub czas na odpowiedź minął (TIME UP!) oraz które miejsce zajmują w quizie. Prócz dobrej odpowiedzi, ważny jest również czas, w jakim została ona udzielona.

8. Nauczyciel czeka aż nazwiska wszystkich uczniów zalogowanych do gry ukażą się na ekranie i naciska NEXT. Kolejna plansza to SCOREBOARD, czyli to jakie miejsca zajmują poszczególni uczniowie. Po czym może przejść do kolejnego pytania (NEXT) lub zakończyć quiz
z obecnymi wynikami (END QUIZ NOW).

9. Po zakończeniu quizu, kolejną planszą dla nauczyciela jest FEEDBACK AND RESULTS - Rate this quiz! - gdzie zebrane zostają wyniki oceny quizu wśród uczniów.
Uczniowie na swoich urządzeniach widzą pola do oceniania quizu:
How fun was it? - gwiazdki z cyframi 1-5 – Jak Ci się quiz podobał?
Did you learn something? - Czy czegoś się nauczyłeś?
Do you recommend it? - Czy polecasz ten quiz?
Na dole: To continue, tell us how you feel? - Żeby kontynuować powiedz nam jak się czujesz? oraz 3 buzie: zielona -uśmiechnięta, pomarańczowa – obojętna, czerwona – niezadowolona.

10. Kiedy wszyscy uczniowie już ocenią quiz, nauczyciel naciska FINAL RESULTS! (Quiz ratings will continue to be submitted) – ukazuje się plansza FINAL SCOREBOARD, na której jest:
• ostateczna punktacja,
• możliwość powrotu do ocen (RATTINGS),
• możliwość zapisania rezultatu w formie arkusza kalkulacyjnego XLS (DOWNLOAD RESULTS),
• możliwość zapisania wyników na dysku Google,
• ponowne zagranie w ten quiz od nowa z nowym logowaniem (PLAY AGAIN)
• lub opcja zagrania w ten quiz i pobicie swojego wyniku (PLAY AGAIN NEW),
• oraz możliwość zagrania w inny quiz (PLAY ANOTHER) – konieczność posiadania konta dla wyszukiwania quizów.

11. Na swoich urządzeniach uczniowie widzą: na którym miejscu zakończyli quiz, z jaką ilością punktów (Kahoots!) oraz ile odpowiedzi mieli poprawnych i niepoprawnych.

Przydatne linki:

Polski tutorial Kahoot!, czyli jak tworzyć quizy i je przeprowadzać, zawiera filmy instruktażowe.
Polska instrukcja - Super Belfrzy
Instrukcja tworzenia i przeprowadzania gier.
Instrukcja tworzenia i przeprowadzania gier:
Film instruktażowy w języku polskim



  Sląskie IBuk

O bibliotece Kontakt

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Józefa Lompy w Katowicach , Filia w Jaworznie, działająca jako element systemu oświaty, służy potrzebom edukacyjnym i informacyjnym kształcących się i doskonalących nauczycieli, studentów, słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli oraz innych osób prowadzących działalność pedagogiczną.
więcej

Godziny otwarcia Godziny pracy

Poniedziałek 13.00 - 19.00
Wtorek 08.00 - 17.00
Środa 10.00 - 19.00
Czwartek 08.00 - 17.00
Piątek 10.00 - 19.00
I Sobota miesiąca* 08.00 - 14.00

więcej

Kontakt Kontakt Kontakt

  • Pedagogiczna Biblioteka
    Wojewódzka im. J. Lompy
    w Katowicach
    - Filia w Jaworznie
    Rynek Główny 17 ( II piętro )
    43-600 Jaworzno
  • Tel. (032) 616 - 26 - 95
  • E-mail:

Zobacz także